drum expres bacau piatra neamt e oficial umb pierde cursa in favoarea danlin xxl au fost punctati in plus constructorii care angajeaza someri sau detinuti 694148cd54c71

Traseul Rapid Bacău – Piatra Neamț: Decizie confirmată! UMB cedează în fața Danlin XXL. Constructorii care angajează șomeri sau deținuți beneficiază de punctaj suplimentar

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Decizia privind Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț

Oferta Asocierii Danlin XXL (lider) – Groma Hold (Bulgaria) – Intertranscom Impex S.R.L. – Evropeiski Patisha – Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi a fost declarată câștigătoare pentru realizarea Drumului Expres Bacău – Piatra Neamț, cu o valoare de 5,17 miliarde lei (fără TVA). Contractul poate fi semnat dacă nu se depun contestații, conform informațiilor oferite de Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR).

Detalii despre proiect

Drumul Expres va conecta municipiul Piatra Neamț la Autostrada Moldovei A7, având o lungime de 51 de kilometri. Durata estimată de realizare este de 48 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție, cu o garanție a lucrărilor de cinci ani.

Includerea socială în criteriile de atribuire

În cadrul criteriilor de atribuire, s-a prevăzut acordarea de punctaj suplimentar pentru constructorii care angajează șomeri din județele Bacău și Neamț. Studiul de fezabilitate estimează necesitatea unei forțe de muncă de 1.800 de persoane pe parcursul lucrărilor. Gabriel Budescu, directorul general al CNIR, a subliniat importanța incluziunii sociale, menționând și acordarea de punctaj suplimentar pentru utilizarea forței de muncă din sistemul penitenciar.

Structurile incluse în proiect

Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț va include:

Publicitate
Ad Image
  • 30 de structuri (poduri, pasaje, viaducte), cu o lungime totală de aproximativ 16 kilometri. Dintre acestea, două structuri au peste 1.000 de metri, cel mai lung fiind viaductul de 1.072 metri la nodul rutier de conexiune cu Autostrada A7.
  • 5 noduri rutiere: nod rutier tip „trompetă” – conexiune A7 la km 0, nod rutier Racova pentru conexiunea cu DN 15, nod rutier Podoleni, nod Săvinești și nod rutier Piatra Neamț.
  • Spațiu de servicii tip S3 (stânga-dreapta) și Centru de Întreținere și Coordonare (CIC).

Contextul licitației

În martie 2025, CNIR a primit șapte oferte pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Bacău – Piatra Neamț, de la constructori din România, Bulgaria, Turcia și Ucraina. Conform surselor, în urma evaluării ofertelor financiare, s-au clasat următorii: Precon Transilvania SRL, UMB și Danlin XXL, cu Danlin XXL având o ofertă cu aproximativ 300 de milioane de lei mai scumpă decât Precon Transilvania.

Finanțarea și impactul proiectului

Valoarea estimată a contractului pentru Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț este de 6,7 miliarde lei. Proiectul va fi realizat într-un singur lot, iar finanțarea se va realiza din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport 2021 – 2027, precum și de la Bugetul de Stat.

Acest proiect are potențialul de a îmbunătăți conexiunile rutiere din regiune și de a crea locuri de muncă, contribuind astfel la dezvoltarea economică și socială a județelor Bacău și Neamț.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *