Proiectul Autostrăzii Unirii A8
Lucrările la secțiunea Târgu Mureș – Miercurea Nirajului din cadrul Autostrăzii A8 sunt în plină desfășurare, conform informațiilor furnizate de canalul YouTube AutoInfra Hub. Proiectul este gestionat de firma turcească Nurol, care a demarat lucrările pe acest șantier începând cu 15 mai 2023.
Stadiul lucrărilor
Conform celor mai recente date, stadiul lucrărilor pe acest lot este de aproximativ 15%. Inițial, termenul de finalizare era estimat pentru vara anului 2024, dar avansul actual sugerează că lucrările ar putea să nu se finalizeze la timp. Este important de menționat că Nurol a primit autorizația de construire destul de târziu, ceea ce a afectat progresul proiectului.
Structura și caracteristicile secțiunii
Secțiunea 1 a Autostrăzii A8 va include:
- 3 noduri rutiere esențiale: legătura cu Autostrada A3 și Municipiul Târgu Mureș, acces către DN13 lângă Acățari și acces către DJ151D lângă Miercurea Nirajului.
- 30 de poduri și pasaje.
- 2 ecoducte pentru protecția faunei locale și treceri sigure pentru animale, plus o subtraversare pentru mamifere.
- 1 Centru de Întreținere și Control (CIC) pentru gestionarea și mentenanța autostrăzii.
- Parcări de scurtă durată, câte una pe fiecare sens.
Valoarea contractului și implicații financiare
Valoarea contractului pentru construcția acestei secțiuni se ridică la 2,46 miliarde lei (fără TVA). Finalizarea lucrărilor este preconizată pentru anul 2026, conform informațiilor oferite de CNAIR.
Contextul proiectului A8
Autostrada A8, cunoscută și sub denumirea de Autostrada Unirii, va avea o lungime totală de aproximativ 300 km și va include secțiunile Târgu Mureș – Târgu Neamț și Târgu Neamț – Iași – Ungheni. Secțiunea Târgu Mureș – Miercurea Nirajului reprezintă al treilea mare șantier de infrastructură rutieră deschis de compania Nurol în România, după loturile Nușfalău – Suplacu de Barcău din Autostrada A3 și 3 Pietroasele – Buzău din A7 Ploiești – Buzău.
Concluzie
Proiectul Autostrăzii Unirii A8, cu lucrările în derulare la secțiunea Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, este esențial pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, dar întârzierile actuale ridică întrebări cu privire la respectarea termenelor de finalizare stabilite inițial.


