foto autostrada a1 sibiu pitesti webuild avanseaza cu lucrarile la viaductele celui mai lung lot 692171207fc33

Proiectul Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești: WeBuild face progrese remarcabile în construcția viaductelor celui mai întins sector

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Proiectul Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești

Proiectul Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, realizat de WeBuild, a înregistrat progrese semnificative în construcția viaductelor din secțiunea 3 Cornetu – Tigveni. Mihai Simion, site manager WeBuild România, a subliniat eforturile echipei în execuția lucrărilor, evidențiind energia și profesionalismul acesteia.

Importanța financiară a proiectului

România riscă să piardă o finanțare europeană de 17 miliarde de lei pentru secțiunile montane 2 și 3 ale A1 Sibiu – Pitești dacă nu se adoptă urgent derogarea de la mediu. Aceasta ar permite constructorilor să lucreze în ariile naturale protejate. Guvernul ar putea declara proiectul de importanță națională pentru a facilita acest proces.

Revizuirea acordului de mediu

În septembrie, secretarul de stat în Transporturi, Irinel Scrioșteanu, a anunțat că revizuirea Acordului de mediu este în curs de desfășurare. Se estimează că, în primăvara anului viitor, constructorii vor avea autorizația de construire pentru întreaga lungime a secțiunilor 2 și 3. Aceasta este necesară datorită modificărilor apărute în urma studiilor geologice. Autoritatea Națională de Mediu a solicitat deja clarificări către Compania de Drumuri.

Stadiul lucrărilor

Contractul pentru secțiunea 3 a Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești are un stadiu fizic de 8,45%. Lucrările au început la finalul lunii ianuarie 2024 pe tronsonul de 37,4 km, considerat cel mai dificil din întreaga istorie a construcției de autostrăzi din România.

Publicitate
Ad Image

Detalii despre tuneluri

Această secțiune include și cel mai lung tunel rutier din A1 Sibiu – Pitești, Tunelul Poiana, care va avea o lungime de 1,78 km, fiind compus din două galerii cu câte două benzi de circulație pe sens. Autorizația de construire pentru acest tunel a fost emisă în decembrie anul trecut.

Aspecte finale ale proiectului

Autostrada Sibiu – Pitești, care se va întinde pe 122,11 km, face parte din Coridorul 4 Pan-european, ce leagă Portul Constanța de Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac.

În concluzie, continuarea lucrărilor la Autostrada A1 Sibiu – Pitești este esențială pentru infrastructura rutieră din România, având implicații semnificative asupra conectivității naționale și absorbției fondurilor europene.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *