Proiectul Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești
Proiectul Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, realizat de WeBuild, a înregistrat progrese semnificative în construcția viaductelor din secțiunea 3 Cornetu – Tigveni. Mihai Simion, site manager WeBuild România, a subliniat eforturile echipei în execuția lucrărilor, evidențiind energia și profesionalismul acesteia.
Importanța financiară a proiectului
România riscă să piardă o finanțare europeană de 17 miliarde de lei pentru secțiunile montane 2 și 3 ale A1 Sibiu – Pitești dacă nu se adoptă urgent derogarea de la mediu. Aceasta ar permite constructorilor să lucreze în ariile naturale protejate. Guvernul ar putea declara proiectul de importanță națională pentru a facilita acest proces.
Revizuirea acordului de mediu
În septembrie, secretarul de stat în Transporturi, Irinel Scrioșteanu, a anunțat că revizuirea Acordului de mediu este în curs de desfășurare. Se estimează că, în primăvara anului viitor, constructorii vor avea autorizația de construire pentru întreaga lungime a secțiunilor 2 și 3. Aceasta este necesară datorită modificărilor apărute în urma studiilor geologice. Autoritatea Națională de Mediu a solicitat deja clarificări către Compania de Drumuri.
Stadiul lucrărilor
Contractul pentru secțiunea 3 a Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești are un stadiu fizic de 8,45%. Lucrările au început la finalul lunii ianuarie 2024 pe tronsonul de 37,4 km, considerat cel mai dificil din întreaga istorie a construcției de autostrăzi din România.
Detalii despre tuneluri
Această secțiune include și cel mai lung tunel rutier din A1 Sibiu – Pitești, Tunelul Poiana, care va avea o lungime de 1,78 km, fiind compus din două galerii cu câte două benzi de circulație pe sens. Autorizația de construire pentru acest tunel a fost emisă în decembrie anul trecut.
Aspecte finale ale proiectului
Autostrada Sibiu – Pitești, care se va întinde pe 122,11 km, face parte din Coridorul 4 Pan-european, ce leagă Portul Constanța de Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac.
În concluzie, continuarea lucrărilor la Autostrada A1 Sibiu – Pitești este esențială pentru infrastructura rutieră din România, având implicații semnificative asupra conectivității naționale și absorbției fondurilor europene.


