autostrada unirii a8 tablierul metalic pentru podul peste prut produs la satu mare 6927380a00692

Autostrada Unirii A8: Construcția tablierului metalic pentru podul de peste Prut, realizată la Satu Mare

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Proiectul Autostrada Unirii A8

Lucrările la podul peste Prut de la Ungheni, care va deveni primul pod la nivel de autostradă între România și Republica Moldova, sunt în plină desfășurare. Secretarul de stat, Aurelian Scrioșteanu, a efectuat o vizită de lucru în Republica Moldova și Ucraina, coordonând proiectele SAFE în domeniul transporturilor.

Stadiul lucrărilor

Scrioșteanu a declarat că lucrările avansează într-un ritm bun pe ambele maluri ale Prutului. Printre progresele realizate se numără:

  • Începerea producției tablierului metalic necesar celor 3 deschideri ale podului, realizat de un agent economic din Satu Mare.
  • Pe malul dinspre Republica Moldova (Chișinău):
    • Finalizarea celor 2 radiere aferente culeei;
    • Finalizarea armării și cofrarea elevațiilor culeei, cu turnarea betonului realizată în proporție de 90% pentru ambele fire de circulație;
    • Realizarea incintei din palplanșe pentru radierul pilei pe malul Prutului, care va fi amplasat la -4 metri față de cota râului, precum și începerea spargerii capetelor piloților.
  • Pe malul dinspre România (Iași):
    • Finalizarea celor 2 radiere aferente culeei;
    • Finalizarea armării, cofrarea și turnarea betonului elevațiilor culeei pentru ambele fire de circulație;
    • Realizarea incintei pentru radierul pilei din palplanșe, spargerea capetelor piloților, precum și armarea și cofrarea radierului aferent căii 1 de rulare, cu armarea căii 2 realizată în proporție de 75%.

Estimări și planuri viitoare

Scrioșteanu a menționat că lucrările sunt în graficul contractat și a estimat că anul viitor va fi posibilă circulația peste râul Prut pe noul pod. În prima etapă, circulația se va desfășura pe drumurile naționale din proximitate, urmând ca, după obținerea finanțării prin programul european SAFE, să fie realizată autostrada până în Ungheni.

Acest proiect reprezintă primul pod construit peste Prut după o perioadă de peste 60 de ani.

Publicitate
Ad Image

Concluzie

Finalizarea podului de la Ungheni va facilita conectivitatea între România și Republica Moldova, având un impact semnificativ asupra transportului și comerțului în regiune.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *