Autostrada A0 din București: Provocări în lucrările de construcție
Din cauza precipitațiilor abundente, constructorul UMB este nevoit să realizeze o breșă în limbajul de pământ de la Cernica, conform informațiilor transmise de surse din domeniul infrastructurii. Reprezentanții CNAIR au confirmat că UMB depune eforturi pentru a asigura siguranța lucrărilor, inclusiv prin retragerea macaralelor de mare tonaj de pe șantier.
Proiectul Autostrăzii A0 Nord
În ciuda întârzierilor cauzate de condițiile meteo nefavorabile, UMB este mobilizat să finalizeze lucrările pe cel mai dificil lot al Autostrăzii A0 până la sfârșitul anului. Lotul 4 al Autostrăzii A0 Nord are o lungime de 4,47 km și include structuri majore, precum un pod de 1,3 km peste lacul Cernica și un pasaj de 504 m peste calea ferată București Sud – Oltenița.
Progresul lucrărilor
În luna iunie, secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, a prezentat imagini cu primele grinzi din beton montate la podul peste lacul Cernica, considerat cea mai complexă structură din proiect. Lotul 4 este cel mai mic ca lungime, dar este dificil din cauza supratraversării lacului Cernica, o arie protejată. Din cele 23 de deschideri ale podului, șapte vor avea tablier metalic, iar 16 vor fi construite din grinzi de beton.
Conexiuni și termene de finalizare
Lotul 4 Nord face joncțiunea cu Autostrada București – Constanța A2 prin nodul rutier A0 x A2. Termenul de finalizare contractual este primăvara anului 2026, cu posibilitatea de dare în trafic în această toamnă. În primăvara anului trecut, Agenția Națională pentru Protecția Mediului a emis Acordul de Mediu pentru lucrările afectate de ariile protejate, inclusiv pentru pasajul peste autostrada DJ301 și podul de peste lacul Cernica.
Informații despre contract
Contractul pentru proiectarea și execuția Autostrăzii de Centură București A0 Nord, lot 4, a fost semnat în august 2020, cu asocierea SA & PE Construct (lider de asociere) – Spedition UMB – Tehnostrade.
În concluzie, lucrările pe Autostrada A0 din București se confruntă cu provocări semnificative datorate vremii, dar UMB rămâne angajat să finalizeze proiectul, esențial pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere din regiune.


